Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Ivanová, Marika ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Iša, Jiří (oponent)
Primárním cílem této práce je prostudovat a shrnout současné algoritmy používané v počítačovém šachu s jejich následnou implementací. Součástí práce je aplikace, která, kromě běžné šachové hry jednoho hráče proti počítači, ponechává uživateli možnost volby používaného algoritmu a nastavení jejich parametrů. Teoretická část se zaměřuje zejména na postupy šachového programování a jejich názorné vysvětlení. Na algoritmech umělé inteligence bylo provedeno několik měření, jejichž výsledky jsou zde prezentovány.
Umělá inteligence pro deskovou hru Warlight
Palášek, Jan ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Pilát, Martin (oponent)
Warlight, inspirovaný deskovou hrou Risk, představuje výzvu pro tvorbu umělé inte- ligence z důvodu velké výpočetní složitosti. Práce implementuje umělou inteligenci do této hry. Součástí je také simulátor, možnost hry proti AI i proti jinému lidskému hráči ve formě hotseat (multiplayer hry na jednom počítači). Práce je navržena tak, aby umožnila použití tohoto frameworku pro další vývoj a testování umělé inteligence. 1
Prohledávání herního stromu ve hře dvou hráčů v počítačových hrách hraných z pohledu herní postavy
Wirth, Martin ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Pergel, Martin (oponent)
Název práce: Prohledávání herního stromu ve hře dvou hráčů v počítačových hrách hraných z pohledu herní postavy Autor: Martin Wirth Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Složitost implementací umělé inteligence se v moderních hrách stává neúnosnou. Proto se hledají techniky, které by umožnily snadné vytváření kom- plexních umělých inteligencí. Pro deskové hry je takovou technikou prohledávání herního stromu. Nabízí se tedy myšlenka aplikovat jej i na jiné typy her. V ob- lasti her First-person shooter se však dosud žádný experiment touto myšlenkou nezabýval. Tato práce takový experiment nabízí, a to pro mód Deathmatch dvou hráčů. Naše výsledky ukazují, že základní implementace prohledávání není pří- liš úspěšná, avšak má jistý potenciál, který je potřeba dále prozkoumat. Příno- sem této práce je také implementace frameworku, který další experimenty tohoto druhu značně usnadňuje. Klíčová slova: prohledávání herního stromu, hry dvou hráčů, počítačové hry 1
Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Ivanová, Marika ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Iša, Jiří (oponent)
Primárním cílem této práce je prostudovat a shrnout současné algoritmy používané v počítačovém šachu s jejich následnou implementací. Součástí práce je aplikace, která, kromě běžné šachové hry jednoho hráče proti počítači, ponechává uživateli možnost volby používaného algoritmu a nastavení jejich parametrů. Teoretická část se zaměřuje zejména na postupy šachového programování a jejich názorné vysvětlení. Na algoritmech umělé inteligence bylo provedeno několik měření, jejichž výsledky jsou zde prezentovány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.